Koncert charismatického britského baritonisty Simona Keenlysida se objevil v programu umělecké agentury Nachtigall Artists na jaře tohoto roku, brzy však z přehledu koncertů zmizel a vyšlo najevo, že se jedná pouze o koncert pro uzavřenou společnost. Nezbylo, než zapátrat a najít mezi známými i bývalými spolužáky někoho, kdo do této "uzavřené společnosti" patří, protože jméno protagonisty slibovalo nevšední umělecký zážitek.
Simon Keenlyside vystoupil v Praze za doprovodu Symfonického orchestru hl. města Prahy FOK s programem operních árií. S programem, kterému se dle vlastních slov raději vyhýbá. Protože každá z těch árií představuje určitý příběh a pro něj je velmi těžké ho předvést na jevišti během operního galavečera. V Praze se mu to však na 100% podařilo. I díky tomu, že se nedržel zažitého klišé operních galavečerů, ale jednotlivé árie ztvárnil dokonale nejen pěvecky, ale i po herecké stránce, včetně rekvizit.
Druhou část koncertu zahájila árie z Čajkovského Pikové dámy "Ja vas ljublju", následovala árie Rigoletta " Povero Rigoletto - Cotrigiani". V úvodu se Simon Keenlyside představil i jako velmi zručný malíř, když si na pódium přinesl clipchard a při zpěvu namaloval dvorního šaška. Poté se však již plně věnoval zpěvu a to s tak silným prožitkem, že publikum téměř nedýchalo.
Závěr koncertu patřil opeře Hamlet a árii " O vin, dissipe la tristesse", při které - jak jinak- si Simon Keenlyside přinesl sklenku červeného vína.
Publikum v průběhu večera stále více propadalo kouzlu charismatického pěvce a odměňovalo ho, stejně jako orchestr při orchestrálních vložkách, bouřlivým potleskem. Kdo však čekal jako přídavek další skvostné operní árie, ten se mýlil - Simon Keenlyside ve dvou přídavcích uzkázal svoji opět jinou tvář - bravurně zazpíval dvě muzikálové písně!
Zástupce firmy, pro kterou byl koncert pořádán, překvapil v závěru koncertu umělce i publikum velmi vtipným dárkem - panu Keenlysidovi věnoval loutku dvorního šaška - Rigoletta. Velmi zdařilé překvapení.
Neobyčejný večer a neobyčejný umělec, za kterým stojí za to se vypravit na některou z evropských operních scén - například v dubnu do Vídně, kde bude zpívat Rigoletta.